Dijital Satınalma Devrimi 4.0

Bu yazımız da Satın alma 4.0’ın esaslarını oluşturan maddelerden biri olan, “Organizasyon ve Yetenekler“ başlığını ele alıyoruz; Çerçevenin ilk beş unsurunun – her şirketin kendisi ile alakalı olmasa da, tedarik için çalışma biçiminde muazzam bir değişiklik meydana getirdiği açıktır; bu organizasyon ve yeteneklerle ilgili temel “yeniden düşünme” gerektirir ki bunların her ikisi de zaman içerisinde yeniden şekillendirilmesi gerekecektir.

Şirketler, örneğin yeni madde kategorilerinin alıcıları, fikri mülkiyet konusunda sözleşme uzmanları veya veri bakımı, analizi ve madencilik için veri bilimcileri gibi yeni iş profilleri yaratmaları gerekecektir. Bu yeteneği bulmak için yeni kaynaklar, üniversite ortaklık programları ve araştırma merkezleri gibi satın alma işbirliği ortakları, sosyal ağlar, sosyal medya ve “bumerang rehires” gibi birkaç yıl sonra yeniden çalışılan en iyi performans gösteren çalışanlara yardım ederek kilidini açmalıdır.

En büyük şirketler, çapraz işlevsel eğitim ve tedarikçi atölyeleri yürütmek için kendi tedarik akademilerini kurmayı düşünmelidir. Ancak, satın alma personeli dijital olarak kabiliyete sahipse, bir şirket sayısallaştırma yoluyla sağlanan fırsatlardan tam olarak faydalanabilir.

Buna ek olarak, sayısallaştırma, küreselleşmeyi artıracak ve iletişim alanlarını daha yakından bağlantılı hale getirecektir.

Bir zamanlar Çin ve Doğu Avrupa gibi belirli arz piyasaları hakkında bilgi sahibi olmak için yeterli olsa da, Satın Alma 4.0 gerçek anlamda küresel bir organizasyona ihtiyaç duyacaktır. Örneğin, satın alma organizasyonunun merkezini merkeze yerleştirmek geçmişte çalışmış olabilir, ancak ileride bakmak gerekirse, her kategori için en rekabetçi tedarik pazarlarında daha fazla alıcı bulunması gerekebilir.

Sonuç olarak; Satın Alma 4.0’ın getirilmesi, yeni değer önermeleri geliştirmek, yeni iş ihtiyaçlarını karşılamak ve verilerin işlevler ve değer zincirleri arasında bütünleştirilmesi anlamına gelecektir.

Dijital işlemleri ve araçları tanıtan bu verileri proaktif ve akıllıca kullanmayı arz edecektir. Belki de en önemlisi, satın alma organizasyonunu ve genişleyen küresel dijital devrimin zorluklarını ve fırsatlarını ele geçirme kabiliyetlerini temelde yeniden şekillendirmeyi gerektireceğinin bilinmesidir