Excel’i Etkin Kullanmanın Faydaları Nelerdir?

Microsoft’un hayatımıza dahil ettiği Excel ileri elektronik tablo yazılımıdır. Excel’i gözümüzde büyütmez ve etkin bir şekilde kullanırsak çalışma hayatımızda birçok avantajından faydalanabiliriz.

 

Excel ile ister basit ister karmaşık sorunlar olsun, kısa sürede ve profesyonel şekilde çözümler üretebiliriz.

 

Binlerce veriyi, tablo veya liste halinde kayıt olarak tutabilir o anki ihtiyaca göre Excel’in sunmuş olduğu çok sayıda formüller sayesinde hesaplamalar ve analizler yapabilir, grafikler, özetler, raporlar hazırlayabiliriz.
Bizden ansızın istenen bir veriye Excel sayesinde çok kısa sürede ulaşabilir, sıralayabilir ve sorgulayabiliriz.

 

Tüm bu avantajlarının yanında gelin görün ki Excel’de basit birkaç işlem yapabilen herkes programı iyi kullanabildiğini düşünmektedir. Excel’in yüzlerce fonksiyonu arasından on- on beş tane formül bilenin bilmeyene oranla çalışmalarında daha hızlı ve başarılı olduğuna iş hayatında sıkça rastlamışızdır. Excel biliyorum diyebilmek için en azından; sumif (etopla), sumifs (çoketopla), vlookup (düşeyara), if (eğer), conditional formatting (koşullu biçimlendirme), pivot (özet tablo) formülasyonlarını efektif kullanmamız gerekir. Bir şekilde sonuca ulaşmak Excel’i iyi kullanmak demek değildir.

 

Başarı, iş kalitesi ile doğru orantılıdır. İş hayatında başarılı olmak isteyen her çalışanın bu yetkinliği kazanması ve gerekiyorsa eğitimini alması gerekir.

 

Sanıldığı kadar zor olmayan bu yetkinlik için biraz zaman ve emek vermek yeterli olacaktır.

Bu yazıyı paylaş